Παρασκευή 3 Απριλίου 2020

Ν. Γλώσσα 1ο Μέρος -Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού βιβλίου * Σκοπός; Να τονώσει την αγάπη για το διάβασμα και να στρέψει την προσοχή στα παιδικά βιβλία!

Ν. Γλώσσα

Αγαπητά μου παιδιά, 

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου , την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (Ιnternational Board on Books for Young People – ΙΒΒΥ) το 1966. Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της παιδικής λογοτεχνίας
Το 2020 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα της Σλοβενίας (Slovenská sekcia IBBY). Το φετινό μήνυμα γράφτηκε από τον Σλοβένο συγγραφέα Peter Svetina*, μεταφράστηκε στα ελληνικά, όπως κάθε χρόνο, από τη συγγραφέα Λότη Πέτροβιτς ενώ η αφίσα  που βλέπουμε φιλοτεχνήθηκε από τον Σλοβένο εικονογράφο Damijan Stepančič.



1.Ας δούμε την Βραβευμένη με όσκαρ Ταινία Κινουμένων Σχεδίων Μικρού Μήκους με θέμα: 
The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore (2011)
https://www.youtube.com/watch?v=m0ReBeGc_IU


2.  Για να δούμε όμως πως φτιάχνεται ένα βιβλίο
2. α.Από δέντρο ... χαρτί
 https://www.youtube.com/watch?v=Mx9949aT06U

2.β.Πώς τυπώνεται ένα βιβλίο

https://ipop.gr/themata/vlepw/pos-ftiachnete-ena-vivlio/

3. Όλοι λοιπόν γνωρίζουμε ότι τα βιβλία προέρχονται από τα δέντρα!! Δε γνώριζες όμως ότι υπάρχει ένα βιβλίο που μπορεί να γίνει ξανά δέντρο αφού διαβαστεί!!
TREE BOOK TREE:  https://www.youtube.com/watch?  v=xgy2a9tFSPU&feature=emb_logo 

4. Σας προτείνω να διαβάσετε από τον Μικρό Αναγνώστη "Το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί"!!! Σας φαίνεται παράξενος ο τίτλος; Το καταλαβαίνω, έχετε δίκιο! Ας το διαβάσουμε λοιπόν!


5.Και τώρα ανάγνωση για όποιον έχει όρεξη να συνεχίσει... 

H ΦΑΒΗΤΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ-Αγγελική Βαρελλά

Η αγάπη αρχίζει από ΑΛΦΑ 
και τα βιβλία από ΒΗΤΑ
Με λένε Αγγελική Βαρελλά
(Α.Β.) είμαι κι εγώ.
Αγαπώ τα Βιβλία 
και παίζω και την Αλφαβήτα.
Αγαπώ τα Βιβλία,
γιατί αυτά έχουν και ΓΑΜΑ
έχουν και ΔΕΛΤΑ,
το γέλιο και το δάκρυ.
Έχουνε την ελπίδα μες στο ΕΨΙΛΟΝ,
έχουνε τη ζωή μέσα στο ΖΗΤΑ
κι έχουνε και ΗΤΑ 
που τα φωτίζουνε σαν ήλιοι...
Θαυμαστές ιστορίες
ξεπροβάλλουν απ' το ΘΗΤΑ 
και απ΄ το ΓΙΩΤΑ.
Από το ΚΑΠΑ ηχούν καμπάνες...
Διαβάζεις ΛΑΜΔΑ 
κι ευωδιάζουν τα λουλούδια,
μάγισσες σε μαγεύουν με το ΜΙ.
Κι αν πεις ΝΙ
χορεύουν γύρω σου νεράιδες...
Και ξαφνικά το ΞΙ 
σε ξετρελαίνει
σκορπώντας με ΟΜΙΚΡΟΝ και ΠΙ
όμορφα παραμύθια.
Κι ευθύς ρομπότ και ρήγισσες 
που γράφονται με ΡΟ
γεμίζουν τις σελίδες.
Και να το ΣΙΓΜΑ
φορτωμένο σκέψεις...
Το ΤΑY σου κουβαλά τραγούδια
για να υμνήσεις με το ΥΨΙΛΟΝ
το φως και τη χαρά, 
με πολλά ΦΙ, με πολλά ΧΙ
να σου γεμίζουν την ψυχή ΨΙ- ΧΙ,
μ' ένα μεγάλο ωσαννά
που από ΩΜΕΓΑ αρχινά
και σ' ένα Α τελειώνει....
Μα το ΑΛΦΑ είναι στην αρχή
και η Αλφαβήτα ξανά αντηχεί...
Η αγάπη αρχίζει από ΑΛΦΑ 
και τα βιβλία από ΒΗΤΑ...
Μια Αλφαβήτα ξεκινά, 
που δεν τελειώνει πουθενά…

Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ του Ευγένιου Τριβιζά
Πες μου κάτι, τι αξίζει πιο πολύ από φλουριά;
Πες μου κάτι, τι χαρίζει γέλιο, κέφι και χαρά;

Έλα, πες μου τι γεμίζει παρηγόρια την καρδιά;
Έλα, πες μου, τι σκορπίζει την πιο μαύρη συννεφιά;

Έλα, πες μου, τι ‘ναι εκείνο που με κάνει και δακρύζω,
Που με κάνει να γελάω, που με κάνει να ελπίζω;

Έλα, πες μου, τι ‘ναι εκείνο που με κάνει να γιορτάζω,
Που με κάνει να πετάω, στα ουράνια να καλπάζω;
 Ένα βιβλίο! Ένα βιβλίο!

Το βιβλίο μιλάει Γ.Κρόκος
 Αν με πάρεις στα χέρια σου

είμαι φτερούγες και σε αγκαλιάζω.

Αν με κλείσεις στην αγκαλιά σου,

είμαι φλόγα και ζεσταίνω.

Αν με βάλεις προσκέφαλό σου,

είμαι φύλακας άγγελός σου.

Αν σου γίνω θύμηση,

σ΄ευχαριστώ που με έκανες ψυχή σου.