Κατέρρευσε το ιστορικό γεφύρι της Πλάκας
To ονομαστό και Ιστορικό Γεφύρι της Πλάκας
είναι το μεγαλύτερο πέτρινο μονότοξο γεφύρι στην Ελλάδα (ίσως και στα
Βαλκάνια), με τόξο ανοίγματος 40 μέτρων και ύψος περίπου 20 μέτρα και
με συνολικό μήκος να φτάνει τα 61 μέτρα. Ανάμεσα του κυλάει ο Ποταμός Άραχθος.
Βρίσκεται στα ιδιοκτησιακά όρια του νομού Αρτας και του νομού Ιωαννίνων. Το
γεφύρι χτίστηκε και έπεσε δυο φορές, το 1860 και το 1863 (το 1863 έπεσε
την ημέρα των εγκαινίων του). Τελικά ξαναχτίστηκε το 1866 με
πρωτομάστορα τον Κώστα Μπέκα και στέκεται μέχρι και σήμερα.
Κατά την διάρκεια του 2ου παγκοσμίου πολέμου το γεφύρι βομβαρδίστηκε από τους Γερμανούς, αλλά άντεξε και επισκευάστηκε.
Σε κοντινή απόσταση από το γεφύρι βρίσκεται το παλιό Χάνι που υπεγράφη το "σύμφωνο της Πλάκας", μεταξύ των αντιστασιακών οργανώσεων Ε.Δ.Ε.Σ. και Ε.Λ.Α.Σ. (η περιοχή υπήρξε σύνορο ΕΛΑΣ - ΕΔΕΣ από το 1943 έως το 1944), για παύση των μεταξύ τους εχθροπραξιών, κατά την διάρκεια της κατοχικής περιόδου. Σήμερα Αποτελεί και αφετηρία για εντυπωσιακές διαδρομές με ράφτινγκ ή κανόε στον ποταμό Άραχθο.
- See more at: http://travel-around-greece.blogspot.gr/2012/03/video.html#sthash.PTldJJGV.dpufΚατά την διάρκεια του 2ου παγκοσμίου πολέμου το γεφύρι βομβαρδίστηκε από τους Γερμανούς, αλλά άντεξε και επισκευάστηκε.
Σε κοντινή απόσταση από το γεφύρι βρίσκεται το παλιό Χάνι που υπεγράφη το "σύμφωνο της Πλάκας", μεταξύ των αντιστασιακών οργανώσεων Ε.Δ.Ε.Σ. και Ε.Λ.Α.Σ. (η περιοχή υπήρξε σύνορο ΕΛΑΣ - ΕΔΕΣ από το 1943 έως το 1944), για παύση των μεταξύ τους εχθροπραξιών, κατά την διάρκεια της κατοχικής περιόδου. Σήμερα Αποτελεί και αφετηρία για εντυπωσιακές διαδρομές με ράφτινγκ ή κανόε στον ποταμό Άραχθο.
To ονομαστό και Ιστορικό Γεφύρι της Πλάκας
είναι το μεγαλύτερο πέτρινο μονότοξο γεφύρι στην Ελλάδα (ίσως και στα
Βαλκάνια), με τόξο ανοίγματος 40 μέτρων και ύψος περίπου 20 μέτρα και
με συνολικό μήκος να φτάνει τα 61 μέτρα. Ανάμεσα του κυλάει ο Ποταμός Άραχθος.
Βρίσκεται στα ιδιοκτησιακά όρια του νομού Αρτας και του νομού Ιωαννίνων. Το
γεφύρι χτίστηκε και έπεσε δυο φορές, το 1860 και το 1863 (το 1863 έπεσε
την ημέρα των εγκαινίων του). Τελικά ξαναχτίστηκε το 1866 με
πρωτομάστορα τον Κώστα Μπέκα και στέκεται μέχρι και σήμερα.
Κατά την διάρκεια του 2ου παγκοσμίου πολέμου το γεφύρι βομβαρδίστηκε από τους Γερμανούς, αλλά άντεξε και επισκευάστηκε.
Σε κοντινή απόσταση από το γεφύρι βρίσκεται το παλιό Χάνι που υπεγράφη το "σύμφωνο της Πλάκας", μεταξύ των αντιστασιακών οργανώσεων Ε.Δ.Ε.Σ. και Ε.Λ.Α.Σ. (η περιοχή υπήρξε σύνορο ΕΛΑΣ - ΕΔΕΣ από το 1943 έως το 1944), για παύση των μεταξύ τους εχθροπραξιών, κατά την διάρκεια της κατοχικής περιόδου. Σήμερα Αποτελεί και αφετηρία για εντυπωσιακές διαδρομές με ράφτινγκ ή κανόε στον ποταμό Άραχθο.
- See more at: http://travel-around-greece.blogspot.gr/2012/03/video.html#sthash.PTldJJGV.dpufΚατά την διάρκεια του 2ου παγκοσμίου πολέμου το γεφύρι βομβαρδίστηκε από τους Γερμανούς, αλλά άντεξε και επισκευάστηκε.
Σε κοντινή απόσταση από το γεφύρι βρίσκεται το παλιό Χάνι που υπεγράφη το "σύμφωνο της Πλάκας", μεταξύ των αντιστασιακών οργανώσεων Ε.Δ.Ε.Σ. και Ε.Λ.Α.Σ. (η περιοχή υπήρξε σύνορο ΕΛΑΣ - ΕΔΕΣ από το 1943 έως το 1944), για παύση των μεταξύ τους εχθροπραξιών, κατά την διάρκεια της κατοχικής περιόδου. Σήμερα Αποτελεί και αφετηρία για εντυπωσιακές διαδρομές με ράφτινγκ ή κανόε στον ποταμό Άραχθο.
To ονομαστό και Ιστορικό Γεφύρι της Πλάκας
είναι το μεγαλύτερο πέτρινο μονότοξο γεφύρι στην Ελλάδα (ίσως και στα
Βαλκάνια), με τόξο ανοίγματος 40 μέτρων και ύψος περίπου 20 μέτρα και
με συνολικό μήκος να φτάνει τα 61 μέτρα. Ανάμεσα του κυλάει ο Ποταμός Άραχθος.
Βρίσκεται στα ιδιοκτησιακά όρια του νομού Αρτας και του νομού Ιωαννίνων. Το
γεφύρι χτίστηκε και έπεσε δυο φορές, το 1860 και το 1863 (το 1863 έπεσε
την ημέρα των εγκαινίων του). Τελικά ξαναχτίστηκε το 1866 με
πρωτομάστορα τον Κώστα Μπέκα και στέκεται μέχρι και σήμερα.
Κατά την διάρκεια του 2ου παγκοσμίου πολέμου το γεφύρι βομβαρδίστηκε από τους Γερμανούς, αλλά άντεξε και επισκευάστηκε.
Σε κοντινή απόσταση από το γεφύρι βρίσκεται το παλιό Χάνι που υπεγράφη το "σύμφωνο της Πλάκας", μεταξύ των αντιστασιακών οργανώσεων Ε.Δ.Ε.Σ. και Ε.Λ.Α.Σ. (η περιοχή υπήρξε σύνορο ΕΛΑΣ - ΕΔΕΣ από το 1943 έως το 1944), για παύση των μεταξύ τους εχθροπραξιών, κατά την διάρκεια της κατοχικής περιόδου. Σήμερα Αποτελεί και αφετηρία για εντυπωσιακές διαδρομές με ράφτινγκ ή κανόε στον ποταμό Άραχθο.
- See more at: http://travel-around-greece.blogspot.gr/2012/03/video.html#sthash.PTldJJGV.dpufΚατά την διάρκεια του 2ου παγκοσμίου πολέμου το γεφύρι βομβαρδίστηκε από τους Γερμανούς, αλλά άντεξε και επισκευάστηκε.
Σε κοντινή απόσταση από το γεφύρι βρίσκεται το παλιό Χάνι που υπεγράφη το "σύμφωνο της Πλάκας", μεταξύ των αντιστασιακών οργανώσεων Ε.Δ.Ε.Σ. και Ε.Λ.Α.Σ. (η περιοχή υπήρξε σύνορο ΕΛΑΣ - ΕΔΕΣ από το 1943 έως το 1944), για παύση των μεταξύ τους εχθροπραξιών, κατά την διάρκεια της κατοχικής περιόδου. Σήμερα Αποτελεί και αφετηρία για εντυπωσιακές διαδρομές με ράφτινγκ ή κανόε στον ποταμό Άραχθο.
To ονομαστό και Ιστορικό Γεφύρι της Πλάκας
είναι το μεγαλύτερο πέτρινο μονότοξο γεφύρι στην Ελλάδα (ίσως και στα
Βαλκάνια), με τόξο ανοίγματος 40 μέτρων και ύψος περίπου 20 μέτρα και
με συνολικό μήκος να φτάνει τα 61 μέτρα. Ανάμεσα του κυλάει ο Ποταμός Άραχθος.
Βρίσκεται στα ιδιοκτησιακά όρια του νομού Αρτας και του νομού Ιωαννίνων. Το
γεφύρι χτίστηκε και έπεσε δυο φορές, το 1860 και το 1863 (το 1863 έπεσε
την ημέρα των εγκαινίων του). Τελικά ξαναχτίστηκε το 1866 με
πρωτομάστορα τον Κώστα Μπέκα και στέκεται μέχρι και σήμερα.
Κατά την διάρκεια του 2ου παγκοσμίου πολέμου το γεφύρι βομβαρδίστηκε από τους Γερμανούς, αλλά άντεξε και επισκευάστηκε.
Σε κοντινή απόσταση από το γεφύρι βρίσκεται το παλιό Χάνι που υπεγράφη το "σύμφωνο της Πλάκας", μεταξύ των αντιστασιακών οργανώσεων Ε.Δ.Ε.Σ. και Ε.Λ.Α.Σ. (η περιοχή υπήρξε σύνορο ΕΛΑΣ - ΕΔΕΣ από το 1943 έως το 1944), για παύση των μεταξύ τους εχθροπραξιών, κατά την διάρκεια της κατοχικής περιόδου. Σήμερα Αποτελεί και αφετηρία για εντυπωσιακές διαδρομές με ράφτινγκ ή κανόε στον ποταμό Άραχθο.
- See more at: http://travel-around-greece.blogspot.gr/2012/03/video.html#sthash.PTldJJGV.dpufΚατά την διάρκεια του 2ου παγκοσμίου πολέμου το γεφύρι βομβαρδίστηκε από τους Γερμανούς, αλλά άντεξε και επισκευάστηκε.
Σε κοντινή απόσταση από το γεφύρι βρίσκεται το παλιό Χάνι που υπεγράφη το "σύμφωνο της Πλάκας", μεταξύ των αντιστασιακών οργανώσεων Ε.Δ.Ε.Σ. και Ε.Λ.Α.Σ. (η περιοχή υπήρξε σύνορο ΕΛΑΣ - ΕΔΕΣ από το 1943 έως το 1944), για παύση των μεταξύ τους εχθροπραξιών, κατά την διάρκεια της κατοχικής περιόδου. Σήμερα Αποτελεί και αφετηρία για εντυπωσιακές διαδρομές με ράφτινγκ ή κανόε στον ποταμό Άραχθο.
To ονομαστό και Ιστορικό Γεφύρι της Πλάκας
είναι το μεγαλύτερο πέτρινο μονότοξο γεφύρι στην Ελλάδα (ίσως και στα
Βαλκάνια), με τόξο ανοίγματος 40 μέτρων και ύψος περίπου 20 μέτρα και
με συνολικό μήκος να φτάνει τα 61 μέτρα. Ανάμεσα του κυλάει ο Ποταμός Άραχθος.
Η πρώτη απόπειρα κατασκευής του, πραγμα-τοποιήθηκε το 1863, αλλά την
ημέρα των εγκαινίων του κατέρρευσε, μπροστά στα έκπληκτα μάτια των
παρευρισκομένων.
Βρίσκεται στα ιδιοκτησιακά όρια του νομού Αρτας και του νομού Ιωαννίνων. Το
γεφύρι χτίστηκε και έπεσε δυο φορές, το 1860 και το 1863 (το 1863 έπεσε
την ημέρα των εγκαινίων του). Τελικά ξαναχτίστηκε το 1866 με
πρωτομάστορα τον Κώστα Μπέκα και στέκεται μέχρι και σήμερα.
Κατά την διάρκεια του 2ου παγκοσμίου πολέμου το γεφύρι βομβαρδίστηκε από τους Γερμανούς, αλλά άντεξε και επισκευάστηκε.
Σε κοντινή απόσταση από το γεφύρι βρίσκεται το παλιό Χάνι που υπεγράφη το "σύμφωνο της Πλάκας", μεταξύ των αντιστασιακών οργανώσεων Ε.Δ.Ε.Σ. και Ε.Λ.Α.Σ. (η περιοχή υπήρξε σύνορο ΕΛΑΣ - ΕΔΕΣ από το 1943 έως το 1944), για παύση των μεταξύ τους εχθροπραξιών, κατά την διάρκεια της κατοχικής περιόδου. Σήμερα Αποτελεί και αφετηρία για εντυπωσιακές διαδρομές με ράφτινγκ ή κανόε στον ποταμό Άραχθο.
- See more at: http://travel-around-greece.blogspot.gr/2012/03/video.html#sthash.PTldJJGV.dpufΚατά την διάρκεια του 2ου παγκοσμίου πολέμου το γεφύρι βομβαρδίστηκε από τους Γερμανούς, αλλά άντεξε και επισκευάστηκε.
Σε κοντινή απόσταση από το γεφύρι βρίσκεται το παλιό Χάνι που υπεγράφη το "σύμφωνο της Πλάκας", μεταξύ των αντιστασιακών οργανώσεων Ε.Δ.Ε.Σ. και Ε.Λ.Α.Σ. (η περιοχή υπήρξε σύνορο ΕΛΑΣ - ΕΔΕΣ από το 1943 έως το 1944), για παύση των μεταξύ τους εχθροπραξιών, κατά την διάρκεια της κατοχικής περιόδου. Σήμερα Αποτελεί και αφετηρία για εντυπωσιακές διαδρομές με ράφτινγκ ή κανόε στον ποταμό Άραχθο.
Τελικά το 1866 χτίστηκε, το μεγαλύτερο μονότοξο γεφύρι στα Βαλκάνια,μετά από δύο αποτυχημένες προσπάθειες! Η απαράμιλλη τεχνική του πρωτομάστορα Μπέκα, οι ανθεκτικές πέτρες και οι συγκολλητικές ιδιότητες του ασπραδιού 20.000 αυγών που ενίσχυσε τους
αρμούς κράτησε το γεφύρι όρθιο ακόμα και μετά από προσπάθεια ανατίναξης του από τα στρατεύματα κατοχής. Εκεί λειτουργούσε το τελωνείο της Ελεύθερης Ελλάδας με τη σκλαβωμένη Ήπειρο και εκεί έγινε, στις 29 Φεβρουαρίου 1944, η συμφωνία της Πλάκας-Μυρόφυλλου ανάμεσα στον ΕΔΕΣ, τον ΕΛΑΣ την ΕΚΚΑ και των εκπροσώπων του Στρατηγείου Μέσης Ανατολής και της Ελληνικής Στρατιωτικής Διοίκησης, του Αμερικανού ταγματάρχη Ουάινς και του Βρετανού συνταγματάρχη Γουντχάους. Εδώ υπογράφηκε η ομώνυμη ιστορική συνθήκη, στις 29 Φεβρουαρίου 1944, μεταξύ των αντάρτικων οργανώσεων.
Το δικό μας γεφύρι αντέχει!!!
To ονομαστό και Ιστορικό Γεφύρι της Πλάκας
είναι το μεγαλύτερο πέτρινο μονότοξο γεφύρι στην Ελλάδα (ίσως και στα
Βαλκάνια), με τόξο ανοίγματος 40 μέτρων και ύψος περίπου 20 μέτρα και
με συνολικό μήκος να φτάνει τα 61 μέτρα. Ανάμεσα του κυλάει ο Ποταμός Άραχθος.
Βρίσκεται στα ιδιοκτησιακά όρια του νομού Αρτας και του νομού Ιωαννίνων. Το
γεφύρι χτίστηκε και έπεσε δυο φορές, το 1860 και το 1863 (το 1863 έπεσε
την ημέρα των εγκαινίων του). Τελικά ξαναχτίστηκε το 1866 με
πρωτομάστορα τον Κώστα Μπέκα και στέκεται μέχρι και σήμερα.
Κατά την διάρκεια του 2ου παγκοσμίου πολέμου το γεφύρι βομβαρδίστηκε από τους Γερμανούς, αλλά άντεξε και επισκευάστηκε.
Σε κοντινή απόσταση από το γεφύρι βρίσκεται το παλιό Χάνι που υπεγράφη το "σύμφωνο της Πλάκας", μεταξύ των αντιστασιακών οργανώσεων Ε.Δ.Ε.Σ. και Ε.Λ.Α.Σ. (η περιοχή υπήρξε σύνορο ΕΛΑΣ - ΕΔΕΣ από το 1943 έως το 1944), για παύση των μεταξύ τους εχθροπραξιών, κατά την διάρκεια της κατοχικής περιόδου. Σήμερα Αποτελεί και αφετηρία για εντυπωσιακές διαδρομές με ράφτινγκ ή κανόε στον ποταμό Άραχθο.
- See more at: http://travel-around-greece.blogspot.gr/2012/03/video.html#sthash.PTldJJGV.dpufΚατά την διάρκεια του 2ου παγκοσμίου πολέμου το γεφύρι βομβαρδίστηκε από τους Γερμανούς, αλλά άντεξε και επισκευάστηκε.
Σε κοντινή απόσταση από το γεφύρι βρίσκεται το παλιό Χάνι που υπεγράφη το "σύμφωνο της Πλάκας", μεταξύ των αντιστασιακών οργανώσεων Ε.Δ.Ε.Σ. και Ε.Λ.Α.Σ. (η περιοχή υπήρξε σύνορο ΕΛΑΣ - ΕΔΕΣ από το 1943 έως το 1944), για παύση των μεταξύ τους εχθροπραξιών, κατά την διάρκεια της κατοχικής περιόδου. Σήμερα Αποτελεί και αφετηρία για εντυπωσιακές διαδρομές με ράφτινγκ ή κανόε στον ποταμό Άραχθο.
To ονομαστό και Ιστορικό Γεφύρι της Πλάκας
είναι το μεγαλύτερο πέτρινο μονότοξο γεφύρι στην Ελλάδα (ίσως και στα
Βαλκάνια), με τόξο ανοίγματος 40 μέτρων και ύψος περίπου 20 μέτρα και
με συνολικό μήκος να φτάνει τα 61 μέτρα. Ανάμεσα του κυλάει ο Ποταμός Άραχθος.
Βρίσκεται στα ιδιοκτησιακά όρια του νομού Αρτας και του νομού Ιωαννίνων. Το
γεφύρι χτίστηκε και έπεσε δυο φορές, το 1860 και το 1863 (το 1863 έπεσε
την ημέρα των εγκαινίων του). Τελικά ξαναχτίστηκε το 1866 με
πρωτομάστορα τον Κώστα Μπέκα και στέκεται μέχρι και σήμερα.
Κατά την διάρκεια του 2ου παγκοσμίου πολέμου το γεφύρι βομβαρδίστηκε από τους Γερμανούς, αλλά άντεξε και επισκευάστηκε.
Σε κοντινή απόσταση από το γεφύρι βρίσκεται το παλιό Χάνι που υπεγράφη το "σύμφωνο της Πλάκας", μεταξύ των αντιστασιακών οργανώσεων Ε.Δ.Ε.Σ. και Ε.Λ.Α.Σ. (η περιοχή υπήρξε σύνορο ΕΛΑΣ - ΕΔΕΣ από το 1943 έως το 1944), για παύση των μεταξύ τους εχθροπραξιών, κατά την διάρκεια της κατοχικής περιόδου. Σήμερα Αποτελεί και αφετηρία για εντυπωσιακές διαδρομές με ράφτινγκ ή κανόε στον ποταμό Άραχθο.
- See more at: http://travel-around-greece.blogspot.gr/2012/03/video.html#sthash.PTldJJGV.dpufΚατά την διάρκεια του 2ου παγκοσμίου πολέμου το γεφύρι βομβαρδίστηκε από τους Γερμανούς, αλλά άντεξε και επισκευάστηκε.
Σε κοντινή απόσταση από το γεφύρι βρίσκεται το παλιό Χάνι που υπεγράφη το "σύμφωνο της Πλάκας", μεταξύ των αντιστασιακών οργανώσεων Ε.Δ.Ε.Σ. και Ε.Λ.Α.Σ. (η περιοχή υπήρξε σύνορο ΕΛΑΣ - ΕΔΕΣ από το 1943 έως το 1944), για παύση των μεταξύ τους εχθροπραξιών, κατά την διάρκεια της κατοχικής περιόδου. Σήμερα Αποτελεί και αφετηρία για εντυπωσιακές διαδρομές με ράφτινγκ ή κανόε στον ποταμό Άραχθο.
To ονομαστό και Ιστορικό Γεφύρι της Πλάκας
είναι το μεγαλύτερο πέτρινο μονότοξο γεφύρι στην Ελλάδα (ίσως και στα
Βαλκάνια), με τόξο ανοίγματος 40 μέτρων και ύψος περίπου 20 μέτρα και
με συνολικό μήκος να φτάνει τα 61 μέτρα. Ανάμεσα του κυλάει ο Ποταμός Άραχθος.
Βρίσκεται στα ιδιοκτησιακά όρια του νομού Αρτας και του νομού Ιωαννίνων. Το
γεφύρι χτίστηκε και έπεσε δυο φορές, το 1860 και το 1863 (το 1863 έπεσε
την ημέρα των εγκαινίων του). Τελικά ξαναχτίστηκε το 1866 με
πρωτομάστορα τον Κώστα Μπέκα και στέκεται μέχρι και σήμερα.
Κατά την διάρκεια του 2ου παγκοσμίου πολέμου το γεφύρι βομβαρδίστηκε από τους Γερμανούς, αλλά άντεξε και επισκευάστηκε.
Σε κοντινή απόσταση από το γεφύρι βρίσκεται το παλιό Χάνι που υπεγράφη το "σύμφωνο της Πλάκας", μεταξύ των αντιστασιακών οργανώσεων Ε.Δ.Ε.Σ. και Ε.Λ.Α.Σ. (η περιοχή υπήρξε σύνορο ΕΛΑΣ - ΕΔΕΣ από το 1943 έως το 1944), για παύση των μεταξύ τους εχθροπραξιών, κατά την διάρκεια της κατοχικής περιόδου. Σήμερα Αποτελεί και αφετηρία για εντυπωσιακές διαδρομές με ράφτινγκ ή κανόε στον ποταμό Άραχθο.
- See more at: http://travel-around-greece.blogspot.gr/2012/03/video.html#sthash.PTldJJGV.dpufΚατά την διάρκεια του 2ου παγκοσμίου πολέμου το γεφύρι βομβαρδίστηκε από τους Γερμανούς, αλλά άντεξε και επισκευάστηκε.
Σε κοντινή απόσταση από το γεφύρι βρίσκεται το παλιό Χάνι που υπεγράφη το "σύμφωνο της Πλάκας", μεταξύ των αντιστασιακών οργανώσεων Ε.Δ.Ε.Σ. και Ε.Λ.Α.Σ. (η περιοχή υπήρξε σύνορο ΕΛΑΣ - ΕΔΕΣ από το 1943 έως το 1944), για παύση των μεταξύ τους εχθροπραξιών, κατά την διάρκεια της κατοχικής περιόδου. Σήμερα Αποτελεί και αφετηρία για εντυπωσιακές διαδρομές με ράφτινγκ ή κανόε στον ποταμό Άραχθο.