Πέμπτη, 6 Μαρτίου 2014

ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ “Παίζω ομαδικά - Συνεργάζομαι - Αποκτώ φίλους ” Η ΓΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΜΗ “Φιλαναγνωσία”


                          ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ  
“Παίζω ομαδικά - Συνεργάζομαι -  Αποκτώ φίλους ” 
Η ΓΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΜΗ “Φιλαναγνωσία”
(Ο τίτλος του πρόγράμματος της Γ΄τάξης για τη σχολική βία)
Τα τελευταία χρόνια, ένα από τα κυριότερα  προβλήματα που αντιμετωπίζει η σχολική μονάδα, είναι  οι συγκρούσεις μεταξύ των μαθητών οι οποίες παρατηρούνται κυρίως κατά την ώρα του διαλείμματος . Τέτοια περιστατικά βλάπτουν τις διαπροσωπικές σχέσεις  τόσο μεταξύ των  μαθητών όσο και μεταξύ των μαθητών και των δασκάλων, ενίοτε και των γονέων προς το σχολείο.
Κατά τη διάρκεια του προηγούμενου σχολικού έτους 2013-14 με τους μαθητές της Ε΄ τάξης είχαμε εφαρμόσει το ίδιο πρόγραμμα και τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά. Οι μαθητές έπαιζαν ομαδικά παιχνίδια, ήταν πιο ήρεμοι και τα περιστατικά είχαν αρκετά μειωθεί, αν και ο χρόνος εφαρμογής του προγράμματος ήταν μικρός. 
                                                ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ
 
      
“Παίζω ομαδικά - Συνεργάζομαι -  Αποκτώ φίλους ”

Το παιχνίδι είναι το κοινωνικό δίκτυο της φιλίας, η έκφραση της ίδιας της ζωής. Στο παιχνίδι ο μαθητής μαθαίνει να κερδίζει αλλά και να χάνει, να συνεργάζεται, να αποκτά φίλους, να σέβεται τους κανόνες. Οι αρχαίοι Έλληνες έδιναν μεγάλη σημασία στο ρόλο του παιγνιδιού. Το είχαν σαν μέσο αυτοαγωγής. Συνδέεται με την ψυχολογική και συναισθηματική ανάπτυξη, την μάθηση και τη δημιουργικότητα.
Αποτελεί μέσον ελέγχου και επεξεργασίας των εμπειριών, ενώ παράλληλα συμβάλλει στην ψυχολογική εξέλιξη, την ανάπτυξη και ωρίμανση του παιδιού. Μέσα από το παιχνίδι εδραιώνεται η σχέση ανάμεσα στον εσωτερικό κόσμο του παιδιού και την εξωτερική πραγματικότητα.