Κυριακή, 23 Νοεμβρίου 2014

Το φθινόπωρο μέσα απο πίνακες ζωγραφικής

 1.Ο ζωντανός πίνακας του φθινοπώρου
Για να ανακαλύψουμε το ζωντανό πίνακα του  φθινοπώρου,κάνουμε περίπατο σε ένα κοντινό πάρκο ή στην αυλή του σχολείου μας.Περπατάμε πάνω σε ξερά φύλλα.  Παρατηρούμε και ανακαλύπτουμε το φθινόπωρο. Μαζεύουμε τους μικρούς θησαυρούς του φθινοπώρου:φύλλα, καρπούς, μανιτάρια, λουλούδια. Παρατηρούμε με μεγεθυντικούς φακούς λεπτομέρειες. Βγάζουμε φωτογραφίες.
2.Ζωγραφίζουμε  τη  φθινοπωρινή φύση.Ζωγραφίζουμε το δικό μας πίνακα. Το πορτραίτο του φθινοπώρου.
3.Κολάζ:  πορτραίτο του φθινοπώρου με εικόνες από φρούτα και λαχανικά.
4.Μέσα στην τάξη δημιουργούμε τη γωνιά της φύσης με τους θησαυρούς του φθινοπώρου. 
Giuseppe Arcimboldo  φθινόπωρο

Ο Giuseppe Arcimboldo ήταν ιταλός ζωγράφος. Ζωγράφισε πορτραίτα χρησιμοποιώντας λαχανικά , φρούτα ,ψάρια ,κλαδιά ,λουλούδια. Οι πίνακες του είναι διαφορετικοί, μοναδικοί. Μπορεί στην αρχή να τους βλέπουμε και να τρομάζουμε αλλά αν τους κοιτάξουμε καλύτερα θα δούμε πόσο διαφορετικοί και φανταστικοί είναι. 

Ας τους ανακαλύψουμε εξερευνώντας τους.

Ο ζωγράφος  ζωγράφισε  σ΄ αυτό τον πίνακα ένα πορτραίτο του φθινοπώρου το βλέπετε;  Πώς το απεικονίζει; γιατί άραγε; αναγνωρίζετε τα λαχανικά και τα φρούτα που χρησιμοποίησε; γιατί χρησιμοποίησε αυτά; θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει κεράσια , φράουλες ; αν όχι γιατί; αν χρησιμοποιούσε λουλούδια ποια εποχή θα έφτιαχνε;

Μπορείτε να ξεχωρίσετε τους καρπούς του φθινοπώρου που χρησιμοποίησε ο ζωγράφος. Ας δούμε πιο προσεκτικά τα μέρη του προσώπου: τι χρησιμοποίησε για μύτη, για μάγουλα για μάτια, για στόμα , για μουστάκι κλπ
Δημιουργούμε ένα πίνακα αναφοράς:μέρη του προσώπου και αντιστοίχιση με τον αντίστοιχο  καρπό του φθινοπώρου
Προσπαθούμε να αναπαραστήσουμε τον πίνακα με τους καρπούς του φθινοπώρου.

.....................................................................................................................................................................
Winslow Homer
Winslow Homer

Jacob Cats
Renoir
Van Gogh






Van Gogh



Τι βλέπετε στον πίνακα;
Ποια εποχή δείχνει ο πίνακας; 
Ποιά χρώματα βλέπετε στον πίνακα;
Τι χρώμα έχουν τα φύλλα;
Γιατί πέφτουν τα φύλλα;
Που βρίσκεται η γυναίκα;
Είναι γυναίκα σημερινής εποχής ;  πώς το καταλάβατε;
Η μικρή ιστορία του πίνακα. Δημιουργούμε μια μικρή ιστορία για τον πίνακα. Μια κυρία φόρεσε τα ρούχα της…., τι φόρεσε;    και τι έκανε  λέτε  μετά  που πήγε; γιατί;τι ήθελε να κάνει εκεί; καταγράφουμε τις απαντήσεις και δημιουργούμε έτσι την ιστορία. 




Διαβάζουμε το βιβλίο 
 « Το φύλλο που δεν ήθελε να πέσει» του Γιάννη  Πλαχούρη

Δημιουργούμε  πίνακα με αληθινά υλικά που μαζέψαμε απο τον περίπατο.